Aeronautical Fixed Telecommunication Network

Informations about aeronautical telecommunications & Aviation & Network

Aeronautical Fixed Telecommunication Network

Informations about aeronautical telecommunications & Aviation & Network

Aeronautical Fixed Telecommunication Network
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

شبکه پیام های هوانوردی (AFTN)


بر اساس ماده 44 پیمان شیکاگو و همزمان با شروع کار سازمان ICAO جهت برآورده نمودن نیازهای ارتباطی بین ایستگاههای هوانوردی به عنوان بخشی از تجهیزات هوانوردی و نیز تامین سلامتی پرواز، شبکه وسیعی بین ایستگاههای ثابت بوجود آمد که هدف آن بهره جستن از سریعترین سیستمهای مخابراتی موجود و توسعه آنها در جهت مبادله هرچه سریعتر اطلاعات مربوط به هوانوردی بود.

شبکه ارتباطات ثابت راه دور هوانوردی یاAFTN ، یک شبکه وسیع جهانی است که به عنوان شاهرگ حیاتی مبادله اطلاعات هوانوردی محسوب می گردد و هدف از آن، برقراری ارتباط به بهترین نحو ممکن جهت مبادله جهانی پیامهای هوانوردی در اسرع وقت میان ایستگاههای مرتبط با عملیات پرواز می باشد. این مسئولیت خطیر در کشور بر عهده اداره کل شبکه پیامهای هوانوردی می باشد.

مجموعه اداره کل شبکه پیامهای هوانوردی از بخش های عملیاتی و حساس در معاونت عملیات هوانوردی است که وظیفه خطیر  گردش صحیح و سریع اطلاعات هوانوردی را بر عهده داشته و نیز تبادل این اطلاعات با سرتاسر دنیا از طریق کانالهای ارتباطی مربوطه و شبکه جهانی مخابرات هوانوردی می باشد. همچنین طراحی، پیاده سازی، نصب و نگهداری تمامی سیستمهای مخابراتی و سوئیچینگ مورد استفاده در مجموعه شبکه پیامهای هوانوردی در تمامی فرودگاههای کشور توسط کارشناسان این مجموعه انجام می گردد.

از آنجا که وظیفه دریافت و ارسال اطلاعات هوانوردی مورد نیاز سایر بخش های عملیاتی در شرکت فرودگاههای کشور از طریق اداره کل شبکه پیامهای هوانوردی صورت می گیرد حساسیت کار این مجموعه بر همگان آشکار می باشد. تهیه و مبادله طرح پرواز، پیامهای مربوط به سلامتی و ایمنی پرواز، نشست و برخاست هواپیما، پیامهای مربوط به سرویس اطلاعات پرواز، توزیع بخشنامه های هوانوردی (نوتام)، مبادله مجوزهای صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و نظایر اینگونه پیامها بخشی از وظایف این حوزه می باشد.


منبع : airport.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی