Aeronautical Fixed Telecommunication Network

Informations about aeronautical telecommunications & Aviation & Network

Aeronautical Fixed Telecommunication Network

Informations about aeronautical telecommunications & Aviation & Network

Aeronautical Fixed Telecommunication Network
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

** تاریخچه ی ارتباطات هواپیمایی در ایران **

پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶ ق.ظ

همزمان با تأسیس سازمان هماپیمایی کشوری در ایران، بر اساس بخشی از مفاد بند الف ماده 5 قانون هواپیمایی کشوری مصوب 28 تیرماه سال 1328 و به منظور تنظیم رفت و آمد هواپیما و تأمین بی خطری پرواز و بنا به پیشنهاد سازمان بین المللی همواپیمایی کشوری ICAO مرکز مخابرات AFTN تحت عنوان اداره مخابرات فعالیت خود را با ابتدایی ترین وسیله آن زمان ایجاد نمود.

ارتباطات این مرکز که جزیی از شبکه بین المللی ارتباطات راه دور هواپیمایی می باشد در ابتدا به وسیله سیستمهای مورس انجام می گرفت. به تدریج و با پیشرفت و تکامل ارتباطات و نیاز به سرعت بخشیدن به امر مبادله پیام از روش ها از روش های جدیدتری برای برقراری ارتباطات راه دور بهره جست و کم کم با استفاده از فرکانس های رادیویی HF مدارات ارتباطی مبدل به RTT (Radio Teletypewriter ) شد.

با افزایش حجم ترافیکی و همچنین برای بالا بردن سرعت مبادله پیامها در مدارات AFTN از سال 1345 به بعد خطوط مخابراتی به LTT (Landline Teletypewriter) مجهز گردید.

در سال 1353 مرکز AFTN تهران به سیستم نیمه اتوماتیکPBTT (Push Button Turn-Tape)  که عملا در جهت بالا بردن سرعت مبادله پیامها که با زیاد شدن حجم ترافیکی استفاده از آن لازم می نمود.

با پیشرفت فناوری کامپیوتر و رونق استفاده آن در صنعت هوانوردی این سیستم در سال 1368 در ایران به طور کامل از مدار خارج و سیستم تمام اتوماتیک جایگزین آن گردید.

در سال 1388 نام این مجموعه تغییر کرد و امروز با عنوان اداره کل شبکه پیامهای هوانوردی و در مجموعه معاونت عملیات هوانوردی شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور مشغول فعالیت می باشد.

هم اکنون این اداره کل در تدارک تجهیز خطوط ارتباطی خود به فناوری AMHS (ATS Message Handling System) می باشد.

در حال حاضر AFTN  ایران با بیش از 80 خط در ارتباط بوده که از این تعداد 6 خط آن بین المللی می باشد و این تعداد همچنان در حال افزایش می باشد.



منبع : airport.ir

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۷/۱۸
  • ۶۲۵ نمایش
  • علی کلیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی